Πριν 13 χρόνια η Apple βρέθηκε στο χείλος της χρεωκοπίας. Φέτος για ακόμα μια φορά καταλαμβάνει την πρώτη θέση στη λίστα των άξιων θαυμασμού εταιρειών. Δείτε με ποιον τρόπο ο Στιβ Τζομπς κατάφερε να ανατρέψει την κατάσταση. Οι 20 κορυφαίες εταιρείες...
Τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Πριν από μόλις 13 χρόνια η Apple ήταν στο χείλος του γκρεμού και της χρεωκοπίας, αλλά χάρη στον Στιβ Τζομπς, ανέτρεψε την κατάσταση.
Πώς τα κατάφερε; Με φαντασία πρωτότυπες ιδέες και κινήσεις που ξάφνιαζαν. Ας δούμε μερικά από τα "κόλπα" του, που έφεραν την Apple στην κορυφή.
Συμμαχία με τον εχθρό
"Κράτα τους φίλους σου κοντά και τους εχθρούς σου ακόμα πιο κοντά" έλεγε ο ντον Κορλεόνε στο αριστούργημα του Κόπολα "Ο Νονός". Το 1997 Apple και Microsoft, ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους, προκαλώντας πάταγο.
Ο Τζομπς προσπαθώντας να σταματήσει την οικονομική αιμορραγία, στράφηκε στον Μπιλ Γκέιτς, ο οποίος δέχθηκε να επενδύσει 150 εκατομμύρια δολάρια στην Apple. Η συνάντηση των δύο κορυφαίων στον χώρο των υπολογιστών είχε τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε.
"Η εποχή του ανταγωνισμού της Apple με την Microsoft τελείωσε" είχε ανακοινώσει ο Τζομπς.
"Τα προϊόντα μας είναι χάλια"
Όταν ανέλαβε ο Στιβ Τζομπς την Apple, γρήγορα κατάλαβε ότι τα προϊόντα της δεν ήταν ελκυστικά. Κατά τη διάρκεια ενός meeting το 1998 είχε πει στους συνεργάτες του: "Ξέρετε τι πάει στραβά με αυτή την εταιρεία;
Τα προϊόντα της είναι χάλια-δεν έχουν καθόλου Στιβ. Το τί ακολούθησε είναι γνωστό, με την Apple να δίνει μεγάλη σημασία στο χρώμα και το σχήμα των γκάτζετ που πουλάει, ενθουσιάζοντας τους καταναλωτές.
Αλλαγή πλάνου και οράματος
H Apple ξεκίνησε ως μια εταιρεία που δημιουργούσε αποκλειστικά ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ο Τζομπς γρήγορα κατάλαβε ότι θα έπρεπε να επεκταθεί και σε άλλους τομείς. Έτσι εκτός από pc κυκλοφόρησε MP3 Players, iPhones, iPads, γνωρίζοντα τεράστια επιτυχία παγκοσμίως.
Μάλιστα, το 2007 ο Στιβ Τζομπς άλλαξε το όνομα της εταιρείας από Apple Computer Inc σε Apple Inc, σε μια κίνηση που συμβόλιζε την αλλαγή πλεύσης και φιλοσοφίας.
Λύση σε κάθε πρόβλημα
Ο Στιβ Τζομπς είναι το αντίστροφο της ελληνικής κυβέρνησης. Η κυβέρνηση έχει ένα πρόβλημα για κάθε λύση, ενώ το Αφεντικό της Apple έχει μια ευφάνταστη λύση για κάθε πρόβλημα.
Όταν κάποτε διαπίστωσε ότι τα καταστήματα δεν έδιναν την πρέπουσα προσοχή και θέση στα προϊόντα της εταιρείας του αποφάσισε να ρισκάρει δημιουργώντας τα δικά του καταστήματα. Ο Τζομπς ρίσκαρε με τα Apple Stores και για άλλη μια φορά είχε απόλυτη επιτυχία και έφερε στην Apple υπέρογκα κέρδη.
Δημιουργία και όχι κάλυψη αναγκών
Ο Τζομπς δεν συνηθίζει να χρησιμοποιεί έρευνες για το τι θέλουν οι καταναλωτές. Ο λόγος απλός. Τους λέει ο ίδιος τι θέλουν και στη συνέχεια τους το πουλάει. Η ιστορία έχει δείξει ότι η Apple έχει παράδοση στο να πουλάει εκατομμύρια συσκευές που με την κυκλοφορία τους θεωρήθηκαν άχρηστη πολυτέλεια.
Όταν παρουσιάστηκε το iPad, η υποδοχή του κοινού ήταν ψυχρή. Είκοσι εκατομμύρια πωλήσεις αργότερα, κατανοούμε πλήρως το νόημα των παραπάνω γραμμών.
Σύνδεση των συσκευών και των... υπηρεσιών
Έτσι το σύνολο των υπηρεσιών είναι σημαντικότερο από κάθε κομμάτι ξεχωριστά.
Προσλήψεις με φαντασία
Ο Στιβ Τζομπς, έδωσε μεγάλη βαρύτητα στο ποιοι δουλεύουν γι' αυτόν. Έτσι, φρόντισε να μην είναι άνθρωποι μονοδιάστατοι με πάθος για την τεχνολογία, αλλά να έχουν και άλλα προσόντα και ενδιαφέροντα.
"Μέρος της επιτυχίας των Macintosh, ήταν ότι οι άνθρωποι που εργάζονταν στο πρότζεκτ, ήταν μουσικοί, ποιητές, καλλιτέχνες, ιστορικοί, που έτυχε να είναι και οι καλύτεροι επιστήμονες υπολογιστών στον κόσμο" είχε δηλώσει κάποτε ο Τζομπς.
"Σκέψου διαφορετικά"
Η καμπάνια "Σκέψου διαφορετικά" που λάνσαρε η Apple στα τέλη της δεκαετίας του 90' δεν ήταν απλώς ένα σλόγκαν. Ήταν τρόπος ζωής της εταιρείας, που επέβαλε ο Στιβ Τζομπς και την μετέτρεψαν σε αυτό που είναι σήμερα.
Απλά και όχι απλοϊκά
Ο Στιβ Τζομπς θεωρούσε πάντα την απλότητα ευλογία. Σύμφωνα με τον γραφίστα της Apple Τζόναθαν Ιβς, πάντα ήταν στόχος οι δημιουργίες τους να είναι απλές, ώστε να μπορεί να τις καταλάβει και να τις χρησιμοποιήσει η πλειοψηφία των καταναλωτών.
Πώληση ονείρων και όχι προϊόντων
Στρατηγική του Τζομπς είναι να εμπλέκει συναισθηματικά τους καταναλωτές με το προϊόν.
Αυτό που έχει καταφέρει με τα χρόνια είναι οι καταναλωτές να αγοράζουν τα προϊόντα της Apple κυρίως γι'αυτό που αντιπροσωπεύουν, χτίζοντας έτσι μια σχέση εμπιστοσύνης, που εξασφαλίζει τα μελλοντικά κέρδη της εταιρείας.
Εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση
"Να έχεις το κουράγιο να ακολουθείς την καρδιά και το ένστικτό σου, γιατί αυτά γνωρίζουν καλύτερα τι πραγματικά θέλεις να γίνεις" είχε πει ο Τζομπς σε ομιλία του στο πανεπιστήμιο του Stanford. Ο ίδιος το έκανε, φέρνοντας την Apple στην κορυφή.
Ακολουθεί η λίστα με τις 20 πιο δημοφιλείς και άξιες θαυμασμού εταιρείες παγκοσμίως...
1. Apple
2. Google
3. Berkshire Hathaway
4. Southwest Airlines
5. Procter & Gamble
6. Coca-Cola
7. Amazon.com
8. FedEx
9. Microsoft
10. McDonald's
11. Wal-Mart Stores
12. IBM
13. General Electric
14. Walt Disney
15. 3M
16. Starbucks
17. Johnson & Johnson
18. Singapore Airlines
19. BMW
20. American Express
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου